26/9/2022

Celej tenhle bláznivej příběh začíná debilním nápadem dvou vožralejch kluků v Lotyšsku. Sedíme si s drahym rumem na AirBnb a řikáme si, že brzo poletíme domů, tak by to chtělo nějaký letenky zas jinam. Netrvalo dlouho a koupili jsme si letenky do Barcelony.

Já klasicky koupil letenku jen tam, že poletim pak ještě dál. Mezi tím mi ale přistál novej maturitní ples a tak si říkám, že je třeba nějak se vrátit domů. Letadlo bylo samozřejmě už plný a tak jsem vymyslel návrat přes Malorku, Vídeň, Linz …. no jsem na to zvědavej. Jak to dopadlo se brzo dozvíme.

Hotel jsme vybrali Fira Gran Via – Barcelona4Seasons. Kvalitu uvidíme ale 4 Seasons bývá vždy záruka kvalitního západního servisu a hezkého čistého prostředí.

Středa 5.10.

Vlastně ani nevím, jestli se tohle dá počítat jako den na výletě. Letěli jsme Ryanair v 10 večer, takže jsme reálně přistávali až ve čtvrtek. Mimo klasického zpoždění se vlastně nic zvláštního nestalo.

Čtvrtek 6.10.

Čtvrtek byl poctivější masakr. Okolo 00:45 jsme dosedli a od Pavla se hned dozvěděli, že sebou trochu třísknul za letu na podlahu. Doslova jsme ještě ani nedosedli a už byl kopa zážitů… minimálně pro jednoho z nás. Vykodrcali jsme se z letiště a našli MHD. Tou jsme dojeli k našemu ubytování. To jsme měli ale z hecu, že ušetříme zaplacené až od 15:00 a tak jsme museli vymyslet jak se zabavíme následujících 14 hodin. Nebudu lhát, nachodili jsme 22km, spali na hřbitově na lavičce, dali si snídani v nemocnici a byli na pláži. Celkově tento tragikomickej zážitek nejde skoro ani odvyprávět, protože by jste mi nevěřili…

Pátek 7.10.

14:37 / Celou dobu si říkáme, jakož že nepotkáváme lidi. Konečně jsme na to přišli. Oni od rána do noci makaj, snídaj v 10, obědvají mezi 14-17 pak si daj siestu a do 20-21 zase makaj, na véču jdou už pozdě večír a do klubu až v noci.

Tenhle debilní styl života Španělů má kopu nevýhod. Třeba mě jako klasickými Čechovi, vylitýmu v baru už v 11 večer nešlo do hlavy, že většina klubů má otevřeno od půlnoci do 6. Mekáč otvíral většinou v poledne ale některý výjimky zase mezi  10-14. Východní evropan si tady prostě k obědu dá snídani a snídani si nedá vůbec, protože je vše zavřeno. Nakonec jsme proti tomu bojovali tak, že snídani jsme si dali na apartmánu, k obědu snídani, k obědu okolo 14-16 jejich oběd a svou večeři na apartmánu v 19-20 protože bylo opět všude zavřeno.

Sobota 8.10.

Na sobotu jsme měli jediný plán. Projít všechny kluby a co nejvíc se zrubat. Inu, povedlo se nejlíp jak jsme dokázali. Já se třeba ztratil a dorazil na apartmán v 6:02.

Neděle 9.10.

Sobota byla tak náročná, že jsme jí celou prospali. Kluci šli večer na fotbal a já mezi tím krátkou procházku. Architektura barcelony mě vážně moc bavila.

Krásy architektury v Barceloně - otevřený mrakodrap
Krásy architektury v Barceloně

Pondělí 10.10.

Apple Strore, procházka, vyhlídka.

Úterý 11.10.

Jeden z nejkrásnějších dnů. Naprosto nevině se jedeme kouknout do Nike Factory outletu. Tam dojedeme ale výběr nás nenadchne. Tak si dáváme v místní restauraci jeden z prvních pořádnejch localfoodů. Mega dobrej steak.

Výborné jídlo v Barceloně. Místní vyzráli Steak.

Po jídle vyrážíme vstříc vyhlídce, nevině vyhlížejícímu kopci. Nahoře nás čekají ale naprosto úchvatný panorama. Plní čistého vzduchu chvílemi i běžíme nahoru.

Úchvatný pohled na Barcelonu

Středa 12.10.

Den kdy se naše cesty rozešli. Kluci do večera zůstávají v Barceloně a vyráží do nákupáků za hranice města. Já mezi tím poklidil apartmán a vyrazil směr letiště.

13:23 / Právě sedím na letišti v Barceloně. Terminál T1 je jeden z největších terminálů, na kterých jsem zatím byl. Cesta sem byla fajn. Metrem se platí něco kolem 5€ navíc protože na to neplatí jejich lítačka. Zato na autobus platí a tak naší jízdenkou na 10 jízd jsem si užil jízdu v přepočtu za 20Kč. Čekáme až nám přistaví letadlo, snad vše tu má zpoždění. Gate má za 15 minut zavřít a je tu 10 lidí. Možná třeba zažiju první let sám.

13:31 / Něco se děje, u gate se začíná tvořit fronta. Moc to nehrotim, letadlo tu stejně ještě nemáme. Těším se ale hrozně, poprvé v životě poletí A320!❤️ Priority fronta už se uskupila a lidi okolo začínají vypadat neklidně, uvidíme jestli to je odchodem nebo spožděním. Intercom jede jen španělštinu a ani na security nebo ostatních místech letiště anglicky nemluví.

Přistáváme!

15:01 / Jedu po přistávací dráze a říkám si prostě wow! Zažil jsem nejhladší dosednutí za posledních x letů. Zase se tleskalo, přijde mi to trapný, je to jak tleskat v autě když zvládneš zabrzdit… nevadí. Malorka je hezký ostrov, ty budovy už nejsou moc Evropa ale spíš Afrika.  Vylezu z letadla a jdu na hotel. Dostal jsem od Bookingu free snídani i večeři a upgrade. Noc za 1100Kč, to je podezřele levný.. 😅

Božský hotel?

Hotel Calma&Spa Malorka

Přijdu na hotel a ono super. Je to plný Němců a dalších non Spaňa turistů. Pokoj útulnej, fajn. Za cenu super, čisto, vše co potřebuju pro pohodlný přenocovaní, hotel navíc od městský jen pár minut. Večeře byla super, taky mě hodně bavila. velkej výběr, jídla neomezeně, alkohol, cola a fajnový pití placený navíc. Odkaz na hotel je zde. Za ty peníze to fakt brutálně doporučuji. Jediná věc co mě fakt srala byl hluk. Vstával jsem na letadlo okolo 5:30 a nebyl jsem vůbec nadšenej, že do půlnoci jela docela hlasitá aktivita. Naopak když jsem si chtěl jit v 6 zaplavat, tak bylo všude zhasnuto a zavřeno.

Čtvrtek 13.10.

7:37 / Mám za sebou checkout, tenhle hotel byl fajn. Užil jsem si v něm pobyt. Dokážu si představit se sem vrátit. Ani ne za 2 hoďk se zavírá gate a tak vyrážím na městskou na letiště.

7:52 / Zajímavý. One way 2€ ale dvě zastávky na letiště 5€, vždyť to jedna cesta je! Fajn, že jsem šel včera pěšo. Ušetřil sem 130 a udělal něco pro svý zdraví, ty 3km jsem šel 35 minut.

8:46 / Wow, čistý hajzly, to se moc často neděje. Hezky pěkně vyšůrováno a hezkej design. Je tu spoustu obchodů i vip salónek. No a Ryan už mi zase změnil gate 🤣

Nějak přemýšlím, jestli vlastně ty otřesná dosedy letadel nejsou 737-800 ale spíš zima polozamčeno Ryanairu.

14:40 / Právě sedím ve vlaku. Moje první zkušenost s OBB. Za mě fajn společnost, baví mě ten vlak. Wi-Fi jsem po 20 minutách trápení přeplul na data, je klasicky tragická. Co zase musím pochválit je stolek na čtyřsedadle, je moc pohodlný a šikovný.

14:54 / Tak jsem ten vlak přechválil. Nejde mu zásuvka což je extrémně otrávený a já mám málo procent. Takže to musím nějak přežít ještě hoďku do Linze, tam to snad půjde.

Článek furt průběžně dopisuju, tak prostě sorry že to neni celý, nebo se vyskytujou chyby

Náklady:

Rozpočet na týden v Barceloně

Kam dál? Třeba na článek o autovýletě do Itálie!